Σάββατο, 28 Μαρτίου 2015

Αλλάζει ο χάρτης των supermarket με την εξαγορά Βερόπουλου από Σκλαβενίτη - Σε εξαγορές προχωρά δειλά και η ΑΒ Βασιλόπουλος

  
Εξαγορά της αλυσίδας σουπερμάρκετ Βερόπουλος από την Σκλαβενίτης - Κίνηση ρουά απέναντι στη ΑΒ Βασιλόπουλος

Ριζικές αλλαγές στον χάρτη του λιανεμπορίου αναμένεται να επιφέρει η εξαγορά της αλυσίδας σουπερμάρκετ Βερόπουλος από την Σκλαβενίτης. Μετά την οριστικοποίηση του deal που αποκάλυψε το fpress στις 19/3, αναμένονται οι επίσημες ανακοινώσεις με τις λεπτομέρειες. Τι αναφέρουν οι πληροφορίες; 
Η συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ των δύο πλευρών, προβλέπει την απόκτηση του 60% της Βερόπουλος (της μητρικής) από την Σκλαβενίτης, με την προοπτική εξαγοράς του υπολοίπου 40% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
    
Σύμφωνα με τη συμφωνία τα καταστήματα VERO σε Σερβία και ΠΓΔM θα παραμείνουν στον έλεγχο του Νίκου Βερόπουλου. 

Οι συζητήσεις για τη συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών έχουν ξεκινήσει τουλάχιστον από το καλοκαίρι του 2014 και σε πρώτη φάση οδήγησαν στην εξαγορά από τη Σκλαβενίτης της συμμετοχής της Βερόπουλος στην αλυσίδα Χαλκιαδάκης η οποία δραστηριοποιείται στην Κρήτη. Υπενθυμίζεται ότι η Βερόπουλος κατείχε το 60% της Χαλκιαδάκης και η εξαγορά από την Σκλαβενίτης έγινε έναντι 22 εκατ. ευρώ. Με την εξαγορά της Βερόπουλος από την Σκλαβενίτης, δημιουργείται ένας υπερόμιλος σουπερμάρκετ, ο οποίος θα έχει τζίρο πάνω από 2 δις ευρώ και θα αριθμεί περί τα 330 καταστήματα τόσο στο λεκανοπέδιο της Αττικής όσο και σε 47 επαρχιακές πόλεις.

Μάλιστα στο νομό Αττικής ο νέος Ομιλος θα αναδειχτεί πρωταγωνιστής καθώς θα διαθέτει πάνω από 200 καταστήματα (ο Σκλαβενίτης έχει πάνω από 110 και ο Βερόπουλος πάνω από 90).

Με ένα άκρως μελετημένο businessplan η Σκλαβενίτης έχει προχωρήσει την τελευταία τριετία σε μια σειρά στρατηγικών κινήσεων εν μέσω κρίσης, οι οποίες δείχνουν την πρόθεση της οικογένειας να προκαλέσει σημαντικές ανακατατάξεις στον κλάδο και να πρωταγωνιστήσει τόσο στο λιανεμπόριο τροφίμων (με την απόκτηση της Χαλκιαδάκης), όσο και στο χονδρεμπόριο τροφίμων και αναλώσιμων ειδών, δραστηριότητες που πήρε ως «προίκα» από τη Makro.

Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι η πρόκληση για την οικογένεια Σκλαβενίτη τα τελευταία χρόνια ήταν τριπλή: η σημαντική μείωση του όγκου των πωλήσεων στο λιανεμπόριο ως αποτέλεσμα της κάμψης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, ο «πόλεμος» τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ και η «μάχη» των επενδύσεων μεταξύ των μεγάλων ομίλων με «λάφυρο» το μεγαλύτερο κομμάτι από μια «πίτα» των 10 δισ. ευρώ. 


Εμπνευστής της στρατηγικής του Ομίλου ο Γεράσιμος Σκλαβενίτης, ένας άνθρωπος που όσοι τον γνωρίζουν από κοντά υποστηρίζουν ότι είναι ιδιαίτερα χαμηλών τόνων, ο οποίος από την αρχή της οικονομικής κρίσης σχεδίαζε με προσεκτικά βήματα την επόμενη μέρα του Ομίλου. Βασικός αρωγός του και τα περισσότερα τραπεζικά ιδρύματα της χώρας με τα οποία διατηρεί άριστες σχέσεις και συμπαραστάτες του εργαζόμενοι αλλά και προμηθευτές. 

Ειδικότερα η σχέση προσωπικού – διοίκησης, όπως λένε οι καλά γνωρίζοντες, είναι άριστη αφού η αλυσίδα όχι μόνο δεν μείωσε τους μισθούς των εργαζομένων της, δεν δίστασε και να θυσιάσει μέρος τους τζίρου της, επιλέγοντας συνειδητά να μην ανοίγει τις Κυριακές. 

Σε οικονομικό επίπεδο τα μεγέθη της Σκλαβενίτης δεν δείχνουν να επηρεάζονται ούτε από την ύφεση ούτε από την περιορισμένη -μέχρι σήμερα - γεωγραφική της ανάπτυξη. Το 2013 πραγματοποίησε πωλήσεις πάνω από 1 δισ. ευρώ (συγκεκριμένα 1,19 δισ. ευρώ) και η κερδοφορία της διαμορφώνεται στα 16,5 εκατ. ευρώ αυξημένη κατά 13,4% σε σχέση με το 2012 όταν ο μέσος όρος αύξησης για τον κλάδο ήταν της τάξης του 4,8%.
   
     
Νέα εξαγορά από την ΑΒ Βασιλόπουλος - Eπιβεβαιώνει η εταιρία

Και ενώ ο Σκλαβενίτης προχωρά σε μπαράζ εξαγορών, άλλοι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος επιλέγει προς το παρόν το ρόλο του παρατηρητή περιοριζόμενη σε περιφερειακές εξαγορές , κυρίως σε τουριστικούς προορισμούς.

Όπως αυτή της τοπικής αλυσίδας Key Food, η οποία διαθέτει στη Χίο 4 καταστήματα, την οποία επιβεβαίωσε με ανακοίνωση της η ΑΒ Βασιλόπουλος. Η εταιρία προχώρησε στην υπογραφή προσυμφώνου, στο οποίο δεσμεύεται και για την διατήρηση όλων των υφιστάμενων θέσεων εργασίας (120 εργαζόμενοι).

Τα τέσσερα καταστήματα μετά την ολοκλήρωση των συμβολαίων θα μετονομαστούν σε ΑΒ Βασιλόπουλος. Να σημειωθεί ότι τα Key Food ήλεγχαν το 30% περίπου της καταναλωτικής αγοράς του νησιού. 
  
Η αλυσίδα, μέλος του ΕΛΟΜΑΣ, το 2013 είχε τζίρο 14 εκατ ευρώ ενώ οι καθαρές ζημιές της ανήλθαν στις 200.000 ευρώ. 

Η ΑΒ Βασιλόπουλος από το 2013 έχει προχωρήσει σε εξαγορές περί των 16 καταστημάτων από τις αλυσίδες Μπαλάσκας, Βασιλειάδης, Ποδαράκης, Καραγεώργος, Αρβανιτίδης, Welcome και Εxtra Πρώτα, συνολικού εκτιμώμενου τζίρου περί τα 50 εκατ. ευρώ. Κατά την περσινή χρονιά η αλυσίδα ενίσχυσε κατά 27 καταστήματα το δίκτυό της, αριθμώντας στο τέλος του 2014 συνολικά 308 σημεία στην Ελλάδα, έναντι 281 στο τέλος του 2013.
   
      
Τί αναφέρει η ανακοίνωση της ΑΒ Βασιλόπουλος

Η ΑΒ Βασιλόπουλος προχωρά στην υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου για το 2015, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
  
'Εχοντας ως στόχο να αγγίξει τα 2 δισ. ευρώ σε καθαρές πωλήσεις, διευρύνει το δίκτυο των καταστημάτων της και στο Βόρειο Αιγαίο με την υπογραφή συμφωνίας εξαγοράς τεσσάρων καταστημάτων και ενός κέντρου εφοδιαστικής αλυσίδας από την εταιρεία "Key Food" στη Χίο. 

Με την απόκτηση των τεσσάρων καταστημάτων από την «Key Food», η ΑΒ Βασιλόπουλος εγκαινιάζει την παρουσία της στη Χίο.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος καλωσορίζει τους 118 εργαζόμενους στην Αβητική οικογένεια και υπόσχεται μαζί με τα νέα μέλη της να προσφέρει το καλύτερο στους πελάτες του νησιού.
Από τα τέσσερα νέα καταστήματα, τα τρία βρίσκονται στο κέντρο της πόλης.

Το πρώτο βρίσκεται επί της οδού Φ. Πασπάτη 9Ε, διαθέτει 640 τ.μ. χώρο πώλησης και άνετο υπαίθριο πάρκινγκ , το δεύτερο επί της οδού Ελ. Βενιζέλου 38, το οποίο μετά την ανακαίνισή του το 2013, διαθέτει 340 τμ χώρο πώλησης και το τρίτο επί της οδού Γ. Βερίτη 78β, με 960 τμ χώρο πώλησης και άνετο υπαίθριο πάρκινγκ 90 θέσεων. Το τέταρτο κατάστημα με 150 τ.μ. χώρο πώλησης, βρίσκεται 3 χλμ από την πόλη της Χίου, στην περιοχή Βροντάδο. 
fpress

1 σχόλιο:

  1. Με την εξαγορά της Βερόπουλος, δημιουργείται ένας υπερόμιλος σουπερμάρκετ, ο οποίος θα έχει τζίρο πάνω από 2 δις ευρώ (από την πίτα των 10 δις της αγοράς) και θα αριθμεί περί τα 330 καταστήματα τόσο στο λεκανοπέδιο της Αττικής όσο και σε 47 επαρχιακές πόλεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αρχειοθήκη ιστολογίου